ANAF a lansat platforma online prin care persoanele pot afla date despre situaţia lor fiscală.

ANAF a lansat platforma online
ANAF a lansat luni platforma online pe site-ul propriu prin care persoanele fizice pot solicita, în urma înregistrării şi autentificării cu username şi parolă, informaţii precum situaţia obligaţiilor de plată, nivelul CAS declarat de angajator şi decizia de impunere, răspunsul venind tot electronic.

Platforma, denumită „Spaţiul virtual privat„, este dedicată deocamdată persoanelor fizice, în cadrul unui proiect pilot pentru Bucureşti şi Ilfov, iar datele pot fi consultate 24 din 24 de ore, informează Mediafax.
În 2015 intenţionăm să extindem proiectul în toată ţara, iar după ce-l extindem se vor adăuga în Spaţiul virtual privat şi alte informaţii, precum decizii de impunere pentru plăţi anticipate şi pentru alte accesorii, somaţii şi titluri executorii. De asemenea, tot în 2015 vrem să extindem programul şi către persoanele juridice, care se vor putea loga cu username şi parolă„, a declarat luni, ministrul Finanţelor Publice, Maria Ioana Petrescu, la lansarea platformei, la care a participat şi premierul Victor Ponta.
Ea a arătat că, în prezent, firmele îşi pot verifica situaţia fiscală doar dacă deţin un certificat digital de semnătură, care se obţine contra cost.
Bugetul pentru acest program pilot a fost zero, potrivit ministrului, la care a lucrat o echipă mixtă a ANAF şi MFP, însă pentru extinderea la nivel naţional este nevoie de o infrastructură de servere.
Suntem în discuţie cu Banca Mondială pentru ca serverele pe care trebuie să le trimită pentru modernizarea ANAF să vină în timp util pentru acest program„, a precizat Petrescu.
Persoanele fizice pot efectua solicitările online, după ce s-au autentificat în sistem, iar răspunsurile sunt primite tot în cadrul aplicaţiei, într-o secţiune de mesaje, cu documentele cerute ataşate.
Obligaţiile de plată trimise de ANAF sunt valabile pentru ultima zi a lunii anterioare interogării, iar deciziile de impunere se pot primi dacă sunt emise după data punerii în funcţiune a sistemului.
Pentru angajaţii care au venituri doar din contracte individuale de muncă nu se emit decizii de impunere, astfel că pentru înregistrarea în spaţiul virtual identificarea lor trebuie făcută direct la ghişeul ANAF.
Totodată, ANAF va pune la dispoziţia contribuabilului serviciul „Buletinul informativ fiscal„, inclusiv în perioada de aplicare a proiectului pilot, care va include informaţii publice cu caracter fiscal, precum calendarul obligaţiilor fiscale, noutăţi legislative, ghiduri fiscale, campanii derulate şi comunicate de presă.

Cauti un rulment si nu il gasesti? Te ajutam noi - www.erulmag.ro

Mai multe știri despre:

S-ar putea sa-ţi mai placă şi...

0 comentarii la “ANAF a lansat platforma online prin care persoanele pot afla date despre situaţia lor fiscală.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

code

ACTUALITĂȚI

AUTO

Ne gasesti si pe Facebook

CULTURĂ

TEATRU

RELIGIE

Urmăriți-ne pe Pinterest!

Pinterest

POLITICĂ

SOCIAL

PARTENERI

ABONARE LA ȘTIRI

Numele (obligatoriu)

Adresa de email (obligatoriu)

Urmăriți-ne și pe:

Vacanţe pe Litoral

CINEMA

JUSTIȚIE

camere foto digitale

Inchiriere Apartament de LUX

Abonare la Feed-uri RSS (Google)

FeedBurner Lumea Presei