Creștere cu 12% a numărului de turiști care au vizitat Litoralul românesc și Delta Dunării

Cererea pentru litoral in crestere
Asociaţia Litoral – Delta Dunării a anunțat că, în sezonul estival 2017, a fost înregistrată o creştere a numărului de turişti de aproximativ 12%, conform informaţiilor transmise de Institutul Naţional de Statistică (din cifrele analizate pentru lunile mai, iunie şi iulie).

Datorită strategiei de promovare a Asociaţiei Litoral – Delta Dunării, care include evenimente de promovare şi participarea la târguri de turism, interne şi externe, organizarea de infotrip-uri, introducerea de noi zboruri interne şi externe, dar şi datorită evenimentelor care au fost organizate în staţiunea Mamaia şi în oraşul Constanța, în sezonul estival 2017, evenimente care anul acesta s-au prelungit până aproape de jumătatea lunii septembrie, a fost înregistrată o creştere a numărului de turişti de aproximativ 12%, conform informaţiilor transmise de Institutul Naţional de Statistică (din cifrele analizate pentru lunile mai, iunie şi iulie).
La capitolul evenimente, Asociaţia Litoral – Delta Dunării a organizat, a promovat sau a fost partener al unui număr important de evenimente, începând cu evenimentele de deschidere a sezonului, organizate în weekend-ul de 1 mai, în staţiunea Mamaia, când s-a înregistrat un număr record de turişti, comparativ cu anii precedenţi. Astfel, turiştii prezenţi pe litoral au putut participa la evenimente dedicate familiilor cu copii, dar şi la concerte, evenimente de cultură şi sport.
De asemenea, o mare diferenţă au făcut-o, în acest sezon, Primăria şi Consiliul Judeţean Constanța, Primăria şi Consiliul Judeţean Tulcea, şi primăriile din Dobrogea – Cernavodă, Jurilovca, Crişan, Năvodari, Limanu, Murfatlar, Agigea, Cumpăna, Mihail Kogălniceanu, care au susţinut un număr de peste 110 evenimente. Un mare impact l-au avut evenimentele gastronomice, cele sportive, teatrele de stradă, festivalurile de film, numeroasele concerte cu artişti români şi străini, veniţi la Constanța, unii pentru prima oară.
Dacă în sezonul estival 2016, conform Institutului Naţional de Statistică, numărul turiştilor în judeţul Constanța a fost de 1.036.535, anul acesta datorită promovării şi a evenimentelor organizate, estimăm o creştere a numărului de turişti de cel puţin 8%, turişti care au generat încasări de aproximativ 200.000.000 euro, numai din achiziţionarea pachetelor turistice.
În acest an am continuat Strategia demarată de Asociaţia Litoral-Delta Dunării în anul 2013, considerat un an de referinţă, datorită introducerii Taxei de Promovare Mamaia. Din acel moment, am lucrat pe Strategie, obiective, pieţe ţinta, atragere de zboruri, evenimente. Acest buget ne-a permis să înregistrăm creşteri ferme în fiecare an din ultimii 4, iar Sezonul 2017 continua acest trend. Raportările INS şi comunicatele pe care le-am primit de la principalii turoperatori de litoral ne confirmă rezultatele excelente cu care încheiem acest an, deşi sezonul continua chiar şi acum. Strategia noastră de a promova un Calendar de Evenimente încă din 15 aprilie, participările la Târgul de Turism al României din februarie şi la Târgurile de Turism externe de la Londra, Varşovia, Moscova şi Sankt Petersburg, Berlin, Helsinki, Bruxelles şi Tel Aviv, parteneriatul cu compania Blue Air, considerat cel mai mare obiectiv atins în ultimii 10 ani, şi care ne-a adus 4 zboruri interne şi deschiderea a 4 pieţe noi externe, lansarea Filmului oficial Mamaia 2017, excelenta organizare a weekendului de Deschidere Sezon de la 01 Mai (record de turişti) şi a celui de Rusalii, precum şi suita de evenimente organizate sau susţinute de Asociaţia noastră şi de Primăria Constantă şi de alte primarii membre, au adus aceste rezultate, conforme cu estimările pe care le-am făcut la startul sezonului. Staţiunile vedeta au fost Mamaia şi Vamă Veche, cele două branduri de succes ale litoralului, şi Venus şi Eforie Nord. Una din tendinţele clare o reprezintă creşterea numărului de turişti străini, atraşi de marile evenimente, cu precădere Festivaluri muzicale şi convinşi de Campania noastră susţinută de promovare pe pieţele externe de pe care am atras zboruri. Anul 2017 a adus şi o orientare evidentă a turiştilor romani şi străini către apartamente de vacanţă, cu precădere în Mamaia şi Năvodari, un segment de piaţă ce s-a consolidat major şi care contribuie consistent la creşterea numărului de locuri de cazare şi a standardului de servicii oferite. În ultimii 3 ani, am trecut tot mai evident de la imaginea de staţiune de 2 şi 3 stele (la nivel de cazare) la un standard evident în creştere. Estimez că în Mamaia capacitatea reală de cazare este cu cel puţin 30-40% mai mare decât cea din segmentul hotelier şi acest lucru generează zeci de mii de turişti, venituri consistente către operatorii de structuri de alimentaţie publică şi agrement. Felicit în mod special Primăriile Constanța şi Limanu-Vama Veche pentru evenimentele susţinute şi în mod special hotelierii ce au operat un management bun şi o politică tarifară dinamica, dar şi turoperatorii de litoral cu care am făcut echipă de promovare şi vânzare. Cheia Sezonului 2017 o reprezintă PROMOVAREA şi EVENIMENTELE. Majoritatea hotelurilor de pe litoral au redus tarifele la jumătate de la 1 septembrie, iar în aceste condiții cererea pentru vacanțe la începutul acestei luni nu a scăzut comparativ cu vârful de sezon. Datorită acestor reduceri, gradul de ocupare al hotelurilor de la mare a depășit 90% în prima zi de toamnă, numărul de turiști fiind cu 10% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat într-un comunicat al ALDD transmis Lumea Presei, Corina Martin, vicepreşedinte Asociaţia Litoral – Delta Dunării.
La rândul său, preşedintele Asociaţiei Litoral – Delta Dunării, Cristian Barhalescu declară că: “În turismul de Litoral se face un bilanţ provizoriu toamna, după închiderea sezonului estival. Susţinem cifrele oficiale oferite de către asociaţiile patronale şi profesionale din domeniu şi aşteptam, la finalul acestui an, cifrele oficiale ale INS, pentru a analiza eficienta promovării prin numărul de turişti şi a banilor cheltuiţi în destinaţie. Anul acesta, oraşul Constanța a câştigat şi se văd rezultatele politicii locale, care investind în evenimente culturale a ajutat capetele de sezon. Datorită evenimentelor, am constatat o capacitare foarte bună a hotelurilor şi un flux ridicat în restaurante şi magazine pe tot sezonul 2017. De asemenea localităţile din interiorul judeţelor Tulcea şi Constanța au devenit din ce în ce mai vizibile cu evenimentele organizate şi au generat un flux de turişti semnificativ.
Numărul turiştilor străini a crescut şi în acest an, cu sprijinul companiilor aeriene care operează pe aeroportul Mihail Kogălniceanu şi al touroperatorilor care investesc în promovarea destinaţiei, în special pentru că destinaţia Litoral – Delta Dunării a început să prezinte interes şi să ofere experienţele pe care ei şi le doresc”.
Daniel Ilușca, vicepreședintele Asociației Litoral — Delta Dunării, a precizat că acest an a însemnat pentru Delta Dunării cea mai mare creștere ca grad de ocupare și ca număr de zile ale sejurului.
Anul 2017, pentru Delta Dunării este anul cu cea mai mare creştere ca grad de ocupare şi ca număr de zile al sejurului. Astfel, în lunile mai – iulie, gradul de ocupare în Delta Dunării a fost de aproximativ 80% iar în luna august am ajuns aproape de 100%. Estimăm astfel că, în acest sezon, faţă de anul trecut vom înregistra o creştere a numărului de turişti de aproximativ 30%. Se anunţă a fi promiţătoare şi lunile care urmează, octombrie şi noiembrie. În perspectivă, ne dorim să continuăm promovarea Deltei Dunării prin participarea la târguri interne şi externe, prin organizarea de infotrip-uri şi, mai ales, urmând exemplul litoralului, prin organizarea de evenimente, care au impact important asupra deciziei turistului cu privire la locaţia în care îşi va petrece vacanţă. Speram să avem o colaborare mai strânsă cu Rezervaţia Deltei Dunării, de la care ne aşteptăm la măsuri de facilitare a accesului în Delta Dunării, măsuri care vor duce la creşterea numărului de turişti în Delta şi la prelungirea sezonului. De asemenea, ne bazăm pe Rezervaţia Deltei Dunării pentru a ne pune la dispoziţie materiale de promovare mai multe şi mai variate, pentru o promovare eficientă a destinaţiei Delta Dunării. Dacă în viitor vom reuşi să creăm în Delta servicii de excelentă, vom avea şi turişti mai mulţi şi mai dispuşi să cheltuie bani mai mulţi pentru servicii care le vor facilita un sejur excelent în Delta Dunării sau la mare, pentru că avem şi mare”, a declarat Daniel Ilusca, vicepreşedinte Asociaţia Litoral – Delta Dunării.

Cauti un rulment si nu il gasesti? Te ajutam noi - www.erulmag.ro

Mai multe știri despre:

S-ar putea sa-ţi mai placă şi...

0 comentarii la “Creștere cu 12% a numărului de turiști care au vizitat Litoralul românesc și Delta Dunării”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

code

ACTUALITĂȚI

AUTO

Ne gasesti si pe Facebook

CULTURĂ

TEATRU

RELIGIE

Urmăriți-ne pe Pinterest!

Pinterest

POLITICĂ

SOCIAL

PARTENERI

ABONARE LA ȘTIRI

Numele (obligatoriu)

Adresa de email (obligatoriu)

Urmăriți-ne și pe:

Vacanţe pe Litoral

CINEMA

JUSTIȚIE

camere foto digitale

Inchiriere Apartament de LUX

Abonare la Feed-uri RSS (Google)

FeedBurner Lumea Presei