De astăzi, Aerodromul Tuzla va purta numele „Alexandru Podgoreanu”

PIC_0083
De astăzi, Aerodromul Tuzla va purta numele „Alexandru Podgoreanu”, primul comandant al aeroportului, a anunţat administratorul Adrian Vasilache, în deschiderea conferinței de presă, iar Școala de zbor va lua numele unui aviator român de elită, din timpul celui de-al doilea război mondial, Tudor Greceanu.

La eveniment a participat Adrian Vasilache – managing partner Regional Air Services, Daniel Citiriga – lector universitar al Facultatii de Istorie si Stiinte Politice a Universității Ovidius din Constanța, fiul lui Alexandru Podgoreanu, Constantin Podgoreanu, comandor Mihai Panait, şeful Statului Major al Flotei, dar și preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Horia Ţuţuianu şi senatorul Nicolae Moga.

La ceremonie, directorul RAS a anunțat că, de sâmbătă, aeroportul Tuzla se va numi Alexandru Podgoreanu, în onoarea primului comandant al unității.
„Istoria Aviasan este o moștenire la înălțimea căreia este dificil să te raportezi, este un fapt mai puțin cunoscut publicului faptul că această unitate și nu SMURD a creat și a dus la performanța aviației sanitare și că baza Tuzla era cea mai prestigioasă dintre toate unitățile sale, în mare parte acest succes i se datorează primului său comandant: Alexandru Podgoreanu! Pentru că aceasta este tradiția la care ne raportăm, începând de astăzi aeroportul internațional Tuzla va purta numele Alexandru Podgoreanu! Este prezent aici fiul său, Constantin Podgoreanu. Am avut onoarea să îl întâlnesc și să mă bucur de atenția sa, preț de câțiva ani. Alexandru Podgoreanu este autorul unui volum de memorii a căror publicare intenționez să o sprijin. Știam că scrie literatură și chiar am primit de la el o poveste cu dedicație, dar cu atât mai mult mă bucur că experiența sa de comandant, pilot, patriot și de ceea ce astăzi am numi un bun manager, poate să devină accesibilă tuturor. Alexandru Podgoreanu a trăit și influențat discret istoria aviației și vreau ca acest model să fie reperul colegilor mei de astăzi și a celor care, pe viitor, vor fi angajați la Tuzla”, a spus Adrian Vasilache.

PIC_0128
În urmă cu 50 de ani, într-o zi de joi, piloții AVIASAN marcau în calendar o dată memorabilă pentru aviația sanitară din România: 27 martie 1967. Este data primei misiuni de zbor realizată pe Aerodromul Tuzla și începutul unei activități uluitoare a piloților legendari care au zburat, doar în primul an, 1.600 de ore în misiuni de transport medical (bolnavi, material biologic, medici specialiști) și în intervenții agricole.
Școala de zbor de pe Aeroportul Tuzla susține cursuri pentru obținerea licențelor de pilotaj de tipul PPL – Private Pilot Licence, CPL – Commercial Pilot Licence și ATPL – Airline Transport Pilot Licence. Pentru școală se folosesc avioane de tip Diamond DA20 Katana, Diamond DA40, Diamond DA42, Piper PA-34-200T și elicopterul CABRI G2. De asemenea, școala de zbor de la Tuzla beneficiază și de un simulator de zbor FNPT-II și de un număr de 10 instructori cu mii de ore de zbor la activ.
AVIASAN a fost înființat în 1958, la Constanța. Din 1967, Tuzla a devenit pentru acesta locul în care a desfășurat o activitate uluitoare și în care și-a câștigat statutul de vârf de lance al aviației sanitare românești.

PIC_0209
În primul an doar, piloții de la Tuzla au zburat 1.600 de ore în misiuni de transport medical (bolnavi, material biologic, medici specialiști) și în intervenții agricole. Din februarie 1982 și până în 1997, AVIASAN Tuzla a funcționat doar în sectorul aviației utilitare, care a pierdut, încet, teren odată cu declinul activităţii agricole din perioada post-decembristă.
În iunie 1999, aerodromul, aflat în ruină la momentul respectiv, a fost cumpărat de Regional Air Services, care a deschis primul aeroport privat din România.
„Sunt inginer de aeronave şi, deşi în 1999 aveam o afacere prosperă în alt domeniu, nu mă simţeam împlinit profesional. Visam să zbor şi să ajut oamenii să zboare. Pentru mine nu a fost o afacere, a fost o iniţiativă ivită din pasiune şi, la început, dintr-un pic de nebunie. Şi acum, când revăd acest film, mă mir: ţin foarte clar minte că, plimbându-mă prin clădirile delabrate şi hangarul ruginit, vedeam cu totul altceva, vedeam cu sufletul că aici, într-o zi, ar putea fi ceva frumos. Tuzla a fost la început doar un vis şi a devenit o afacere pe parcurs”, a povestit directorul general Regional Air Services, Adrian Vasilache.

PIC_0114
„Suntem într-o zi importantă, se împlinesc 50 de ani de primul zbor al unei aeronave de pe Aerodromul Tuzla, iar tot anul acesta se împlinesc 10 ani de la primul zbor cu o aeronavă militară de pe Aerodromul Tuzla cu elicopterul Puma Naval. În toată această perioadă a fost o colaborare fructuoasă între Forţele Navale ale României şi Regional AIR Services, a declarat, comandor Mihai Panait, şeful Statului Major al Flotei.
Daniel Citirigă, lector universitar al Facultăţii de Istorie şi Ştiinte Politice din cadrul Universităţii Ovidius, a povestit că Greceanu, care a avut peste 20.000 de zboruri şi a doborât aproape 40 de avioane, a fost închis la un moment dat, petrecând 16 ani în închisorile comuniste. A încercat la un moment dat să evadeze, a fost prins şi condamnat la moarte. Tudor Greceanu avea să fie eliberat în 1964 odată cu toţi deţinuţii politici.

PIC_0107
Lectorul a subliniat că după anii de eroism, pentru Tudor Greceanu au urmat ani de umilinţă în temniţele comuniste, după care a intervenit uitarea.
„Pe eroi i-am condamnat la uitare pentru ca societatea post-decembristă să-i protejeze pe torţionari, să-i protejeze pe cei care i-au condamnat la închisoare şi mai puţin să le ofere eroilor ceea ce trebuia să le dea. Vă felicit pentru că daţi numele lui Tudor Greceanu şcolii de zbor pentru că într-un fel se face dreptate. Nu întâmplător tot în aceste zile cel de-al doilea torţionar comunist după Vişinescu, Ioan Ficior, a fost condamnat la 20 de ani de închisoare. Cumva memoria devine o formă de justiţie pentru că atunci când Ficior a fost condamnat, la câteva zile o şcoală de pilotaj primeşte numele lui Tudor Greceanu”, a mai spus Daniel Citirigă.

PIC_0180
În 2016, Tuzla a ajuns să ocupe locul al doilea la nivel naţional, după Aeroportul Otopeni, în privinţa numărului de mişcări de aeronave, cu 22.000 de aterizări şi decolări. La acest succes au contribuit oameni deosebit de pasionați, unii dintre ei fiind angajați la aeroport încă de la prima misiune. În cinstea celor 50 de ani de aviație la Tuzla, reprezentanții aeroportului organizează un eveniment aniversar sâmbătă, 1 aprilie.

PIC_0148
Aeroportul are o suprafață de 36 ha și dispune de un hangar de 1200 mp, două clădiri administrative, două terminale de pasageri și de un depozit nou de combustibili de 180 mc. De pe Aeroportul Tuzla se efectuează aproape zilnic zboruri offshore în Marea Neagră pentru diferiți beneficiari care operează în largul platformei continentale a României, deservind platforme de foraj marin și vase. De asemenea, servicii de evacuare medicală offshore, disponibile 24/24, 7/7, prin misiuni de zbor efectuate atât ziua cât și noaptea în condiții de siguranță. Zborurile offshore sunt efectuate cu elicoptere care reprezintă vârful tehnologiei în transportul deasupra mării.

Cauti un rulment si nu il gasesti? Te ajutam noi - www.erulmag.ro

Mai multe știri despre:

S-ar putea sa-ţi mai placă şi...

0 comentarii la “De astăzi, Aerodromul Tuzla va purta numele „Alexandru Podgoreanu””

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

code

ACTUALITĂȚI

AUTO

Ne gasesti si pe Facebook

CULTURĂ

TEATRU

RELIGIE

Urmăriți-ne pe Pinterest!

Pinterest

POLITICĂ

SOCIAL

PARTENERI

ABONARE LA ȘTIRI

Numele (obligatoriu)

Adresa de email (obligatoriu)

Urmăriți-ne și pe:

Vacanţe pe Litoral

CINEMA

JUSTIȚIE

camere foto digitale

Inchiriere Apartament de LUX

Abonare la Feed-uri RSS (Google)

FeedBurner Lumea Presei