Lucia Morariu (ANAT): Fiscalitatea excesivă din turism ne reduce competitivitatea pe o piață internațională cu politici de susținere a incomingului

Bursa de turism 225
Fiscalitatea excesivă din sectorul turism ne reduce competitivitatea pe o piață internațională care se bate pentru turiști și care aplică politici fiscale de susținere a turismului de incoming, afirmă Lucia Morariu, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), într-un interviu acordat Agerpres.

Astfel, fiscalitatea afectează atât prețul final pentru turist, cât și dorința investitorului de a mai investi în turism. Pe de altă parte, președintele ANAT estimează că nivelul evaziunii fiscale este de 40% în sectorul de turism. Cei mai mulți străini călătoresc în România în interes de afaceri și provin, majoritar, din țările membre ale Uniunii Europene.
Întrebată cum apreciază că nivelul de fiscalitate din sectorul de turism afectează incomingul, aceasta a răspuns că „România nu poate spune în prezent că are un incoming care să conteze. Turiștii străini care vizitează România sunt, de regulă, surprinși de frumusețea țării, natura virgină, valorile culturale, bogăția și eficiența resurselor de tratament balnear sau de soluțiile de a călătorii în condiții de siguranță și confort în țara noastră. Din păcate, orice turist se uită la preț și orice investitor, chiar și în turism, investește dacă are șanse să scoată profit. Astfel, fiscalitatea excesivă din sectorul turism, afectează atât prețul final pentru turist, cât și dorința investitorului de a mai investi în turism. Cu atât mai mult cu cât România nu este o destinație extrem de cunoscută pe piața turistică internațională, factorul preț este esențial pentru a determina turiștii străini de România să o viziteze„.
Cu un TVA de 24% la toate serviciile de masă acordabile turiștilor străini peste serviciul de bază de cazare/mic dejun inclus, cu taxarea venitului salarial net al lucrătorilor din turism cu 80% și cu alte taxe și impozite care duc cumulat la o taxare de 35% din prețul final, nu poți fi competitiv în turism pe o piață internațională care se bate pentru turiști și care aplică politici fiscale de susținere a turismului de incoming, a spus Lucia Morariu.
Referitor la măsurile care ar trebui luate pentru creșterea exportului în turism şi la estimările în ceea ce privește incomingul în 2014, Lucia Morariu a declarat că „trebuie făcute autostrăzi, șosele rapide, drumuri, toate pe bază de planificare, criterii logice, obiective și transparente. Turiștii, înainte de toate, trebuie să ajungă repede și în siguranță la destinație. Trebuie să susținem dezvoltarea aeroporturilor noastre, a porturilor, a gărilor și modernizarea căilor ferate…Să ne asumăm un urbanism de calitate în România, îndeosebi în zone și regiuni turistice, dar și în orașe, adică să ne asumăm, în sfârșit, o lege a construcțiilor care să ne asigure un set de reguli care să fie ferme și respectate. Turiștii nu ne vizitează pentru a sta în hoteluri, ei vizitează destinația, locurile, stațiunea, regiunea sau orașul, în ansamblul lor„.
De asemenea, a mai adăugat că „este nevoie să se aplice politici fiscale de susținere a activităților turistice fiscalizate, cum ar fi cota TVA redusă (9%) pentru pachete care includ, nu numai cazare și mic dejun, ci și cazare și orice alte servicii suplimentare legate de serviciul de cazare, cu condiția de a fi vândute sub forma de pachet turistic, sau susținerea reducerilor de contribuții pe salarii pentru personalul angajat în turismul sezonier. O altă măsură este aplicarea scutirii de impozit pe profitul reinvestit în turism. Să susținem financiar o promovare programată a destinației România Turistică, în parteneriat cu patronatele din turism, pe baza unui program strategic asumat de industrie și controlat de aceasta„.
Segmentele care atrag cei mai mulți străini în România sunt turismul de business, călătorii în Romania în interes de afaceri. După aceea, turismul de sănătate, tratament și cură balneară, iar în al treilea rând, turismul cultural, circuite de cunoaștere. În principal, străinii care vin în România provin din țări membre ale Uniunii Europene și din țări vecine.
Nivelul evaziunii fiscale este de cel puțin 40% evaziune fiscală. Cota de TVA 24% la alimentația publică din turism, fiind nesustenabilă, nu este aplicată decât de operatorii foarte corecți și marile unități turistice, ceea ce generează pierderi financiare pentru aceștia, prin pierderea clienților care pot cumpăra aceleași servicii de la unitățile neplătitoare, la preț mai mic cu 24%.
Agerpres: În cifre, care sunt rezultatele programului ,,Litoralul pentru toți” şi care dintre programele desfășurate la nivel național a fost cel mai bine primit de români?
Lucia Morariu a răspuns că „la nivel de ANAT, lucrăm pe bază de sondaje, așa că avem doar trenduri, o creștere de 2% în ritmul general de creștere al destinației „Litoral” care poate fi identificată și pentru acest program. Cel mai bine a mers programul ,,Înscrieri Timpurii‘, care a cumulat peste 20% din vânzările totale pentru sezonul de vară 2014„.

Cauti un rulment si nu il gasesti? Te ajutam noi - www.erulmag.ro

Mai multe știri despre:

S-ar putea sa-ţi mai placă şi...

0 comentarii la “Lucia Morariu (ANAT): Fiscalitatea excesivă din turism ne reduce competitivitatea pe o piață internațională cu politici de susținere a incomingului”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

code

ACTUALITĂȚI

AUTO

Ne gasesti si pe Facebook

CULTURĂ

TEATRU

RELIGIE

Urmăriți-ne pe Pinterest!

Pinterest

POLITICĂ

SOCIAL

PARTENERI

ABONARE LA ȘTIRI

Numele (obligatoriu)

Adresa de email (obligatoriu)

Urmăriți-ne și pe:

Vacanţe pe Litoral

CINEMA

JUSTIȚIE

camere foto digitale

Inchiriere Apartament de LUX

Abonare la Feed-uri RSS (Google)

FeedBurner Lumea Presei