Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Peste 1,5 milioane turiști au ajuns pe litoralul românesc în 2014

Conferinta presa ANAT 085

Peste 1,5 milioane de turiști au vizitat litoralul românesc în sezonul 2014, dintre care 5% au fost străini, a precizat, marți, Lucia Morariu, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), într-o conferință organizată la Hotel Tomis din staţiunea Mamaia.
În cadrul conferinţei de presă, ANAT a prezentat bilanţul sezonului estival 2014, perspectivele anului următor, proiectele/propunerile pentru îmbunătăţirea activităţii industriei turismului, investiţiile realizate pe litoral, posibilităţi de agrement în sudul litoralului, cât şi despre sistemul all inclusive pe litoral. La conferinţa de presă au participat: Lucia Nora Morariu – preşedinte ANAT, alături de Alin Burcea – prim-vicepreşedinte, Corina Martin – vicepreşedinte, Marius Usturoiu – vicepreşedinte şi preşedintele Regiunii Vest, Ciprian Popescu – vicepreşedinte şi preşedintele Comisiei de Incoming şi Aurelian Marin – preşedintele Regiunii Sud-Est. De asemenea au mai participat şi Mohammad Murad – preşedinte FPTR, Dragoş Răducan – vicepreşedinte FPTR, Nicolae Bucovală – preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia, Ciprian Constantinescu – preşedintele Patronatului Industriei Hoteliere „Marea Neagră”, Linica Stan – director general THR Marea Neagră şi preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, Răzvan Filipescu.
Peste 50% din vânzările vacanţelor pe litoral în această vară prin agenţiile de turism s-au făcut pentru hoteluri din Mamaia şi Năvodari, vânzările pentru staţiunile din zona din Eforiilor au avut un trend ascendent de creştere de 7%, iar patru din cinci români care au intrat în agenţii pentru a cumpăra vacanţe interne au ales litoralul, potrivit unui studiu al ANAT.
În topul stațiunilor de pe litoral conduce Mamaia-Năvodari, urmată de Eforie Nord, Saturn, Neptun, Jupiter, Venus, Olimp, Mangalia, Costinești, Cap Aurora, Eforie Sud.
Per total, creșterea de vânzări prin agenții de turism pentru litoralul românesc a fost de 2% pentru sezonul 2014, iar peste 50% din vânzările prin agenții de turism se fac pentru Mamaia și Năvodari. Din totalul vânzărilor prin agenţii pentru destinaţiile interne, litoralul reprezintă circa 79%, iar celelelate destinaţii reprezintă 21% din vânzări.
Valoarea medie a pachetului/turist a fost de 599 lei, în creştere de 2% faţă de vara anului precendent, în timp ce valoarea destinaţiilor a fost de 621 de lei, au anunțat astăzi reprezentanții Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), pe baza unui sondaj realizat de asociație.
Evoluţia vânzărilor pe staţiuni prin agenţiile de turism, în 2014 faţă de 2013, cea mai vândută stațiune a fost Mamaia şi Eforie Nord. Cu toate acestea, conform unui studiu ANAT, vânzările pentru Saturn au crescut cu 11%, pentru Neptun cu 16%, Jupiter 2%, Venus 25% (se fac simţite efectele investiţiilor hoteliere), Mangalia cu 6%, Cap Aurora 7%, Eforie Sud 20%, în timp ce pentru Olimp au scăzut cu 10% datorită lipsei investiţiilor şi a infrastructurii locale, Costineştiul cu – 25% din cauza evaziunii fiscale.
Programele speciale menite să susţină vânzările pentru destinaţiile interne, între care şi litoralul românesc, promovate de ANAT, împreună cu FPTR, au înregistrat creşteri: Înscrieri Timpurii (creştere 7% şi cumulează 20% din vânzări), Zile Gratuite de Vacanţă (20% creştere, dar cumulează încă doar 5% din vânzari), Litoralul pentru Toţi (creştere 10% şi reprezintă 3% din vânzări). Serviciile tip all inclusive vândute pe litoral prin agenţii au înregistrat o creştere de 20%.
Conform sondajului realizat la nivelul a peste 50.000 de turiști, valoarea medie a pachetului turistic a fost de 720 lei în Mamaia, 567 lei în Eforie Nord, 499 lei în Olimp, 486 lei în Saturn, 481 lei în Venus, 462 lei în Jupiter, 449 lei în Cap Aurora, 426 lei în Costinești, 417 lei în Neptun şi 312 în Eforie Sud.
Concluzia agenţiilor de turism este că “Anul 2014 a adus cu el o sensibilitate mărită a turiștilor pentru raportul preț-calitate, cu o orientare preponderentă către criteriul preț. Iată de ce stațiunile de pe Litoralul Verde (zona Eforiilor si a Mangaliei), acelea în care se fac vizibile investiții în infrastructura locală și, mai ales, investiții hoteliere și în care prețurile sunt sensibil mai mici decât în Mamaia, au început să aibă creșteri de vânzări mai importante. Și, deși acestea sunt încă departe de a concura cu Mamaia/Năvodari, fiecare în parte, împreună și cu o susținere a unei dezvoltări sustenabile, axată mai mult pe ceea ce pot aduce ele nou în peisajul turistic de litoral al României, pot redeveni o destinație turistică de forță. Infrastructura, spații verzi, parcuri, promenade, locuri de joacă pentru copii, siguranța turiștilor, liniștea vacanțelor pentru familiile cu copii, clădiri mai puține și mai frumoase, logică în amenajarea stațiunilor și susținerea bazelor de cură balneară, tratament și spa, acestea sunt valorile pe care Litoralul Verde trebuie să și le asume!”, a declarat Lucia Nora Morariu, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism.
Hotelierii şi investitorii în turism au solicitat ferm modificări legislative urgente care să atragă dezvoltarea investiţiilor hoteliere şi o mai puternică promovare a cu ţările vecine care vând un produs turistic similar, reducerea TVA şi aplicarea acestei reduceri la destinaţiilor româneşti.
În prezent, nu avem un canal de comunicare cu ministerul de resort. Este în defavoarea noastră, deoarece România are acum o șansă de a profita de beneficiile turismului pentru că în acest moment au dispărut o serie de destinații de vacanță din zona Uniunii Europene. România este un produs turistic care poate concura cu Grecia și Turcia dacă se fac investiții”, a spus Mohamad Murad, președintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc.
„Există o creștere de 25% pe zona de all inclusive. Acesta este un produs foarte căutat, dar din păcate, din cauza taxelor și impozitelor sunt puțini hotelieri care îl pot oferi. Turismul înseamnă imagine și comunicare, iar noi nu avem un canal de comunicare cu ministerul de resort. Din totalul încasărilor hotelierilor peste 35% sunt impozite și taxe locale și centrale”, a mai spus Mohamad Murad, președintele federației Patronatelor din Turismul Românesc.
Patronatele din turism și-au exprimat dezacordul față de proiectul de lege privind descentralizarea, proiect propus de Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri și Turism. Printre problemele pe care reprezentanții patronatelor din turism le vor rezolvate prin colaborarea cu autoritățile statului se află aplicarea impozitului forfetar, a cotei de impozit pe clădire, scăderea TVA-ului la alimentația publică pentru pachetele de cazare-masă, precum și alocarea plajelor.
Dacă guvernanții vor avea un moment de rătăcire și vor reduce TVA, chiar dacă vor scădea prețul utilităților, noi vă garantăm că vom micșora tarifele la cazare. Dar în condițiile actuale, cu acest TVA, cu aceste prețuri la utilități, vom menține tarifele și pentru 2015 așa cum sunt acum. Vor fi cazuri de hotelieri care din cauza investițiilor mari în extinderi, piscine etc. vor crește ușor tarifele”, a declarat Nicolae Bucovală, președintele patronatului Mamaia.
Patronatele din turism, prezenţi Târgul de Turism „Bursa litoral – Delta Dunării, din staţiunea Mamaia, spun că vacanţele românilor şi turiştilor străini care vor alege în 2015 litoralul românesc nu vor fi mai scumpe. Aceştia susțin că tarifele de pe litoral nu vor crește în 2015.
Excepţie vor face hotelurile care vor face investiţii şi îşi vor spori gradul de confort, însă tariful nu va fi mai mare decât cu câteva procente. În 2014, începând cu luna iulie, când preţurile la cazare cresc, o cameră dublă la un hotel de patru stele costa, în regim all inclusive, 543 lei/zi. Oferta era valabilă pentru sejururi de minimum trei nopţi. În Costineşti, pentru sejururi de minimum trei nopţi, un hotel de două stele oferea camera dublă cu 136 lei/noapte. În Saturn, la un hotel de două stele, camera dublă costa 90 lei.
Aurelian Marin, de la Patronatul Eforie – Techirghiol, a spus că pentru sezonul turistic viitor creşterile de preţ nu vor fi semnificative. „Anul 2014 nu a fost atât de bun precum am sperat, dar asta ne face să fim mai creativi“.
Tarifele pentru sezonul estival următor vor fi stabilite cât de curând, pentru a se putea lansa în programul „Înscrieri timpurii“, care va demara în luna octombrie. „Vrem să fim pregătiţi pentru Târgul de turism al României de la Bucureşti din perioada 13 – 16 noiembrie şi să semnăm contracte la noi acasă“, a spus Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral – Delta Dunării.
Pe lângă vechile programe care se derulează de mai mulţi ani „Litoralul pentru toţi“, „Zile gratuite de vacanţă pe litoral“, începând de anul viitor, va fi lansat „Seniori pe litoral“, care se adresează persoanelor în vârstă. Programul care se va derula la capetele de sezon va oferi turiştilor de vârsta a treia trei mese pe zi şi una – două excursii în judeţul Constanţa.
Conform studiului ANAT, pe litoral s-au aflat în acest an 1.500.000 de turişti. „Important este faptul că 79% din vânzările agenţiilor de turism din ţară au fost doar pentru litoralul românesc“, a spus Corina Martin.
În ultimii doi ani, Asociaţia Litoral – Delta Dunării a reuşit să promoveze mai mult staţiunea Mamaia, iar anul trecut a fost introdusă, în premieră, o taxă de promovare, un model unic în România în acest moment,model care este studiat şi de alte destinaţii precum Sinaia, Gorj, Delta Dunării, Eforie. Anul trecut Asociaţia a colectat aproximativ 254.000 euro, buget care a revenit Asociaţiei Litoral din colectarea taxei de promovare, 20% au mers către Primăria Constanţei pentru finanţarea altor evenimente, iar 80% au reprezentat cei 254.000 euro”, a declarat Corina Martin.
De asemenea, a fost realizat un film de prezentare a staţiunii Mamaia, unde a fost lansat cu foarte mult succes la Bruxelles, la Bucureşti şi pe litoral. În prezent se lucrează la un nou film de promovare a fiecărei staţiuni de pe litoral. Eforturile campaniei pentru promovare iau în calcul, pentru prima dată, participarea la târgurile internationale, cu show-uri de promovare în noiembrie la Londra şi Varşovia.
Per total, încheiem un sezon cu o creştere mică pentru totalul vânzărilor prin agenţiile de turism de 2%, fiind un semnal pozitiv pentru litoralul românesc„, în mai spus Corina Martin.
Concluziile patronatelor de turism participante la conferinţa de presă a fost aceea că sezonul estival 2014 a fost mai bun faţă de anii precedenţi, datorită programelor speciale lansate de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism şi hotelieri şi datorită suitei de evenimente atrase şi derulate în permanenţă în toate staţiunile de pe litoral.

Cauti un rulment si nu il gasesti? Te ajutam noi - www.rulmentistoc.com

Sending
User Review
5 (2 votes)

Mai multe știri despre:

S-ar putea sa-ţi mai placă şi...

0 comentarii la “Peste 1,5 milioane turiști au ajuns pe litoralul românesc în 2014”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITĂȚI

Ne gasesti si pe Facebook

AUTO

CULTURĂ

TEATRU

RELIGIE

POLITICĂ

SOCIAL

CINEMA

JUSTIȚIE

Inchiriere Apartament de LUX

ABONARE LA ȘTIRI

Numele (obligatoriu)

Adresa de email (obligatoriu)

PARTENERI