Promotorii turismului românesc, s-au reunit pe litoral

Bursa de turism 202
Cei din domeniul turistic se pregătesc deja pentru următorul sezon estival. Astăzi 16 septembrie, la Hotel Iaki din Mamaia, s-a desfăşurat Târgul de turism „Bursa Litoral – Delta Dunării 2015” – cel mai important eveniment de contractare a bazei hoteliere pentru sezonul 2015, eveniment organizat de Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral – Delta Dunării.

La cea de-a opta ediţie a Bursei Litoral-Delta Dunării au fost prezenţi agenţi de turism din ţară, hotelieri de pe litoralul românesc şi din Delta Dunării, reprezentanţi ai Autorităţii Naţionale pentru Turism, organizaţii din turism, precum: Lucia Nora Morariu – preşedinte ANAT, alături de Alin Burcea – prim-vicepreşedinte, Corina Martin – vicepreşedinte, Marius Usturoiu – vicepreşedinte şi preşedintele Regiunii Vest, Ciprian Popescu – vicepreşedinte şi preşedintele Comisiei de Incoming şi Aurelian Marin – preşedintele Regiunii Sud-Est, Dragoş Răducan – vicepreşedinte FPTR, Nicolae Bucovală – preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia, Ciprian Constantinescu – preşedintele Patronatului Industriei Hoteliere „Marea Neagră”, Gunes Tanay – Turkish Airlines Constanţa, Linica Stan – director general THR Marea Neagră şi preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, Răzvan Filipescu,
La Bursa Litoral-Delta Dunării, eveniment anual de încheiere a sezonului şi de contractare a bazei hoteliere de pe litoral şi din Delta Dunării pentru sezonul următor, s-au tras concluziile evoluţiei sezonului 2014.
În cadrul manifestării, hotelierii s-au întâlnit cu reprezentanţii agenţiilor de turism pentru a-şi prezenta oferta şi unde se vor încheia contracte între tour-operatori și proprietarii de structuri de cazare pentru anul următor.
“În acest final de sezon, încheiem împreună un sezon plin de provocări şi păşim cu încredere în sezonul 2015”, a spus preşedinta Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral – Delta Dunării, Corina Martin în deschiderea Bursei Litoral – Delta Dunării 2015.
Preşedinte ANAT, Lucia Nora Morariu a precizat că “Bursa nu trebuie să fie mare, ci eficientă”. „În urma acestei întâlniri, trebuie să plecăm, noi agenţii de turism, cu cât mai multe tarife ferme pentru sezonul 2015, şi contracte semnate la noi acasă, în care va avea loc Târgul de turism al României de la Bucureşti din perioada 13 – 16 noiembrie unde vor fi prezentate cataloagele, programele şi ofertele de turism pentru sezonul viitor 2015. Cei care vor da tarifele din timp, cu pachetele contractate de agenţii de turism, vor primi vauchere de vacanţă în care vor beneficia de o piaţă suplimentară în valoare de peste 400 de milioane de euro pentru turismul românesc„, a spus Lucia Morariu.
Potrivit Asociaţiei Litoral Delta Dunarii, prin programele şi ofertele speciale, lansate şi promovate din timp, litoralul românesc este una dintre cele mai accesibile destinaţii din Europa.
În premieră, se v-a lansa programul “Înscrieri Timpurii pe Litoral 2015”, din luna octombrie. La toate evenimentele şi festivalurile de pe litoral, adresate turiştilor, se adaugă şi o campanie eficientă de promovare a litoralului românesc şi în mod special a staţiunii Mamaia, fiind şi cea mai cunoscută staţiune de pe litoralul românesc. Tot în premieră, litoralul românesc v-a fi promovat la târgurile de la Londra şi Varşovia, din luna noiembrie.
Realizările pe anul 2014 a litoralului românesc a fost aceea că mai mulţi turişti au fost mulţumiţi, au venit cu o altă percepţie către litoralul românesc. Nu ne mai confruntăm cu acea mentalitate în care totul este urât, serviciile hoteliere lasă de dorit în România, peste tot şi oriunde este mai bine, dar nu în România. A crescut gradul de încrederea a turiştilor români faţă de litoralul românesc şi a Deltei Dunării.
Creşterea numărului de turişti per total, creșterea de vânzări prin agenții de turism pentru litoralul românesc a fost de 2%, dar 5% pentru litoralul românesc, fiind un semnal pozitiv pentru litoralul românesc, a declarat Corina Martin într-un scurt interviu realizat de Lumea Presei.
În topul preferinţelor turiştilor se află tot Mamaia, urmată de Eforie Nord datorită evenimentelor şi a promovării pe care Mamaia le face. Pe locul trei se situează Saturn unde a devansat Neptunul unde sunt unităţi de cazare mai puţin organizate. O poziţie bună ocupă şi partea de nord a staţiunii Mamaia,în care sunt situate mai multe cluburi, este o zonă în care reuşeşte să atragă mai mulţi turişti de week-nd pentru segmentul de clubbing.
De asemenea, a crescut serviciul all inclusive, s-a extins foarte mult pe litoralul românesc, iar românii au început să guste all inclusive-ul şi la ei acasă.
Cele mai mari creşteri hoteliere, au fost hotelurile de trei şi patru stele, iar cele de două stele au înregistrat scăderi. De aici rezultă şi creşterea destul de mică, de 5%, dar suntem bucuroşi totuşi că avem creştere şi anul acesta şi nu scădere„, a mai spus Corina Martin.
Pe litoral s-au aflat în acest an 1.500.000 de turişti, acesta fiind cifra care se apropie de realitate, după cum au estimat cei de la ANAT.
D-na Corina Martin a mai declarat că de anul viitor, va fi lansat, în premieră şi programul „Senior Litoral„, adresat persoanelor de peste 50 de ani. Agenţii din turism vor să le ofere celor care aleg acest program, cazare, 3 mese pe zi şi o excursie gratuită, dar şi călătorii cu trenul la jumătate de preţ.
Întrebată care este stadiul proiectului Master-Plan Litoral – Delta Dunării, acesta ne-a răspuns că este de competenţa autorităţilor statului să respecte acest Master-Planul, să fie transformat cât mai curând în lege, să se implice mai mult, pentru că este nevoie de el. „Noi ne continuăm eforturile noastre în asociaţiile noastre regionale de promovare şi dezvoltare a turismului, unde implicăm mai mult autorităţile locale, alături de hotelieri, agenţiile de turism, să ne organizăm local. Acest Master-Planul Litoral – Delta Dunării este o strategie pe fiecare staţiune, alături de hotelieri, autorităţile locale, agenţiile de turism, operatorii privaţi implicaţi în turismul local. Master-Planul este realizat de Organizaţia Mondială a Turismului în anul 2007, care să corespundă cu necesităţile şi realităţile actuale ale dezvoltării şi promovării Litoralului şi Deltei Dunării„, a spus preşedintele Asociaţiei Litoral – Delta Dunării, Corina Martin.

Cauti un rulment si nu il gasesti? Te ajutam noi - www.erulmag.ro

Mai multe știri despre:

S-ar putea sa-ţi mai placă şi...

0 comentarii la “Promotorii turismului românesc, s-au reunit pe litoral”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

code

ACTUALITĂȚI

AUTO

Ne gasesti si pe Facebook

CULTURĂ

TEATRU

RELIGIE

Urmăriți-ne pe Pinterest!

Pinterest

POLITICĂ

SOCIAL

PARTENERI

ABONARE LA ȘTIRI

Numele (obligatoriu)

Adresa de email (obligatoriu)

Urmăriți-ne și pe:

Vacanţe pe Litoral

CINEMA

JUSTIȚIE

camere foto digitale

Inchiriere Apartament de LUX

Abonare la Feed-uri RSS (Google)

FeedBurner Lumea Presei