ANAT este la Târgul de Turism al României de 25 de ani

ANAT este partener strategic al Târgului de Turism al României încă de la prima ediție, din aprilie 1999, când a contribuit la punerea în practică a acestui eveniment.

ANAT este la Târgul de Turism al României de 25 de ani


Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) anunță participarea sa tradițională la Târgul de Turism al României, ediția februarie 2024 (#TTRI2024). Evenimentul are loc în Pavilionul B2 al Centrului Expozițional ROMEXPO din București, în perioada 15 – 18 februarie.

ANAT a fost constant parte a celui mai important eveniment de turism al României, oferind oportunități unice de întâlnire între specialiști, parteneri, mass-media și turiști. Cu o istorie îndelungată de colaborare cu ROMEXPO, ANAT este partener strategic al Târgului de Turism al României încă de la prima ediție, din aprilie 1999, când a contribuit la punerea în practică a acestui eveniment. ANAT va fi prezent și cu stand (nr. 21), ca de obicei, venind în întâmpinarea membrilor și a partenerilor.

Ceea ce lipsește însă, în continuare, târgurilor noastre de profil este acea componentă destinată stimulării incoming-ului; dacă ne uităm la orice altă manifestare similară din alte țări, accentul este pus pe valorificarea potențialului de incoming al țării sau al regiunii gazdă a evenimentului: zone de târg destinate exclusiv operatorilor de profil (la pachet cu facilități pentru aceștia), workshop-uri și prezentări de destinație pentru participanții străini (la pachet cu facilități pentru atragerea vizitatorilor profesioniști din țările considerate piețe-țintă). Este minunat că reușim să facem al treilea an consecutiv workshop-ul cu operatori greci, că interesul de participare al lor, cât și al reprezentanților agențiilor românești este în creștere exponențială, însă... e jenant că din bruma de fonduri destinate promovării României nu s-a reușit încă organizarea vreunui eveniment similar pentru specialiști străini, interesați de cunoașterea ofertei românești. La majoritatea târgurilor similare din alte țări, acesta este evenimentul central. La noi nu am identificat vreun expozant cu ofertă de incoming și nicio posibilitate de înregistrare a vizitatorilor specialiști din afara țării” – declară Dumitru Luca, președintele ANAT.

Agențiile de turism prezente oferă reduceri de până la 50% la city break-uri sau pachete turistice pentru concediul de vară, cu o reducere de până la 40%, în  România, Turcia, Bulgaria, Grecia, Spania, Italia sau Cipru.

Destinații exotice până nu demult greu accesibile pentru Maldive, Thailanda, Mauritius, Seychelles, Zanzibar sau Punta Cana sunt acum mai aproape, touroperatorii organizând zboruri tip charter către cele mai multe dintre acestea, la pachet cu reduceri de până la 30% pentru rezervări de tip early booking. De asemenea, agențiile de turism și tour operatorii promovează oferte pentru vacanța de 1 Mai și Paște 2024, cu discount-uri semnificative.

Pe de altă parte, din ce în ce mai mulți turiști rezervă pachete turistice pentru România prin intermediul voucherelor de vacanță, care au valoare mărită în acest an, respectiv 1600 de lei, față de 1450, cât aveau ca valoare în anii precedenți. Firește că voucherele de vacanță se pot folosi pentru rezervările cu reduceri.  De asemenea, a crescut semnificativ numărul de angajați la companii private care primesc vouchere de vacanță.

Alte agenții de turism au optat să deruleze în această perioadă campanii de vânzări cu reduceri la fel de tentante în mediul online sau în sediile proprii, întregind pachetul de oferte de nerefuzat adresat celor care vor să-și planifice din timp vacanțele. 

Târgul de Turism al României oferă și o platformă interactivă de dezbateri în care se prezintă exemple de bune practici din domeniul turismului, atât la nivel național, cât și internațional. Scopul este de a identifica soluții eficiente pentru promovarea și dezvoltarea durabilă a sectorului turistic. Mai mult decât atât, manifestarea intermediază și întâlniri de business între antreprenori și reprezentanți ai domeniului turistic, într-un cadru profesionist de networking.

Greek Tourism B2B workshop 2024 - un eveniment anual deja tradițional, organizat de Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) și Organizația Elenă de Turism pentru  facilitarea interacțiunii dintre operatorii de turism eleni și români, va avea loc în data de 16 februarie 2024, în Sala Madgearu, Complex Expozițional Romexpo (în perioada Târgului de Turism al României), în intervalul orar 10.00 - 14.00. Începând cu orele 12.30, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, Dumitru Luca, directorul Organizației Elene de Turism, Giorgos Stafylakis, alături de președinți ai celor mai importante organizații regionale ale hotelierilor din Grecia, vor fi la dispoziția mass-media pentru declarații. Printre alte teme, va fi abordată și importanța creării unui ”mini-Schengen” între Grecia, Bulgaria și România, proiect susținut de oamenii de turism din Grecia.

Programul de vizitare al Târgului de Turism al României este următorul: 15 – 17 februarie, în intervalul orar 10:00 – 18:00, respectiv 18 februarie, în intervalul orar 10:00 – 16:00.