Meta ia în considerare interzicerea reclamelor politice în Europa

Compania mamă a Facebook și Instagram, Meta, se pare că ia în considerare o interdicție la nivelul întregii companii privind publicitatea politică în Europa.

Meta ia în considerare interzicerea reclamelor politice în Europa


Compania mamă a Facebook și Instagram, Meta, se pare că ia în considerare o interdicție la nivelul întregii companii privind publicitatea politică în Europa, pe fondul temerilor că ar putea întâmpina dificultăți în respectarea noilor legi UE privind campaniile electorale.

Factorii de decizie din UE propun norme care ar obliga grupurile tehnologice online, inclusiv Facebook și Google, să divulge informații despre reclamele politice, inclusiv cât au costat, cine a plătit pentru conținut și câte persoane le-au vizualizat.
Aceste propuneri au provocat îngrijorare în rândul directorilor Meta, care consideră că ar putea fi dificil să se conformeze regulilor, potrivit Financial Times.
Meta – care este condusă de Mark Zuckerberg, fondatorul și directorul general – se gândește acum dacă ar fi mai ușor să refuze toate reclamele plătite pentru campanii politice pe platformele sale pentru a evita să se supună legislației UE.
Corporația se numără printre o serie de companii de rețele sociale, inclusiv Twitter, care s-au confruntat cu critici pentru că au permis utilizatorilor să răspândească dezinformări și teorii ale conspirației pe platformele lor după alegerile din 2016 din SUA, ceea ce a generat temeri cu privire la modul în care alegătorii ar fi putut fi manipulați de conținut.
Deși inițial șefii Meta au rezistat presiunii de a verifica publicitatea politică, a continuat să suspende temporar reclamele de campanie pe site-ul său în perioada premergătoare unor alegeri importante, inclusiv votul prezidențial din SUA din 2020.
Decizia de a interzice reclamele politice în UE nu ar avea neapărat un impact financiar major, având în vedere că se spune că publicitatea politică reprezintă o proporție relativ mică din veniturile sale.
Datele colectate de grupul de cercetare Insider Intelligence au declarat că publicitatea politică în SUA, care este una dintre cele mai mari piețe ale Meta, a generat venituri de 800 de milioane de dolari între 2019 și 2020, reprezentând mai puțin de 1% din totalul veniturilor din publicitate. Meta a raportat profituri de 29 de miliarde de dolari în 2020.