România ratează încă o şansă de promovare la târgul de turism de la Paris

România ratează încă o şansă de promovare la târgul de turism de la Paris, deşi are cel mai mic număr de turişti străini din Uniunea Europeană.

România ratează încă o şansă de promovare la târgul de turism de la Paris


România ratează încă o şansă de promovare la târgul de turism de la Paris, deşi are cel mai mic număr de turişti străini din Uniunea Europeană, după ce a ratat şi participarea la cel mai mare tărg de turism din lume în primăvară, susţin reprezentanţii Asociaţiei Incoming Romania, care reuneşte peste 40 de companii de turism specializate în primirea turiştilor străini în ţara noastră.

"Asociaţia Incoming Romania, alcătuită din tur operatori specializaţi în incoming (primire de turişti străini în ţară) consideră că România a ratat o mare şansă de promovare turistică pe pieţele franceză şi europenă prin neparticiparea cu stand naţional la târgul de turism de la Paris - IFTM Top Resa 2023, târg dedicat profesioniştilor din turism, de tip business-to-business, organizat ca în fiecare an în perioada 3-5 octombrie 2023. În fiecare din aceste zile, de la 09:30 la 19:00, tur operatori din întreaga lume îşi prezintă ofertele. Vizitatorii sunt doar oameni de turism: agenţi de turism, oficiali, hotelieri, profesionişti, studenţi, profesori, jurnalişti, oameni de afaceri. Târgul este organizat cu spaţii pentru standuri naţionale şi regionale, dar şi pentru firme, operatori de incoming, croaziere, turism sustenabil, turism de afaceri", transmit reprezentanţii asociaţiei.
Deşi în târg se vorbeşte puţin şi sporadic şi româneşte, prin participarea ca vizitatori profesionişti sau în structuri internaţionale de incoming a unor membrii ai Asociaţiei Incoming Romania, din nefericire, România ca destinaţie nu este prezentă, relevă sursa citată.
În opinia reprezentanţilor Asociaţiei Incoming Romania, momentul era unul favorabil promovării ţării noastre având în vedere campania de publicitate pentru destinaţiile din România efectuată pe autobuzele turistice din Paris în perioada Campionatului Mondial de Rugby din Franţa, pentru că avem o nouă ambasadoare a României la Paris - activă susţinătoare a destinaţiilor României, la Bucureşti s-a deschis de curând un mare centru francofon, la TV5 rulează filme de promovare a României turistice, în Franţa există o mare simpatie şi solidaritate pentru România şi Polonia în contextul războiului din Ucraina, iar în România sunt prezenţi soldaţi francezi.
"Credem că am irosit încă o mare oportunitate de a fi mai activi pe piaţa franceză şi de a ne regăsi în mai multe cataloage de turism", au mai spus membrii asociaţiei specializate în primirea turiştilor străini în România.
În acest context, Asociaţia Incoming Romania cere guvernului şi Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului să urgenteze înfiinţarea Organizaţiei Naţionale de Management al Destinaţiei România ca Organizaţie de Promovare Turistică a României pentru a profesionaliza şi eficientiza acest proces.
Asociaţia Incoming Romania reuneşte peste 40 de companii de turism româneşti specializate în primirea turiştilor străini în România. Misiunea noastră este de a promova destinaţia România şi de a dezvolta in mod durabil si sustenabil turismul de incoming - motor al dezvotării economice naţionale şi locale.