Evaluarea la clasa a IV-a continuă cu proba la matematică

Elevii de clasa a IV-a sustin astazi, 29 mai, testarea nationala la Matematica si apoi, pe 30 mai, la Evaluare nationala 2014 limba materna

Evaluarea la clasa a IV-a continuă cu proba la matematică


Elevii de clasa a IV-a sustin astazi, 29 mai, testarea nationala la Matematica si apoi, pe 30 mai, la Limba materna. Evaluarea se va desfasura in clasa in care invata elevii, fara a fi impus un regim special, elevii isi vor pastra asezarea in banci normala de la timpul orelor, iar timpul de rezolvare a subiectelor este de 60 de minute pentru clasa a IV-a.

Următoarele evaluări vor avea loc la clasele a II-a, în 2-4 iunie, si la clasele a VI-a, in 5 si 6 iunie.
Competentele pe care elevii trebuie deja sa le fi acumulat sunt conform nivelului specific varstei - competente de scris-citit, folosirea corecta a limbii romane si a limbii materne, competente de comunicare in limba romana si limba materna, competente in domeniul matematicii si al stiintelor naturii, subiectele fiind elaborate de Centrul Național de Evaluare si Examinare si avand un nivel mediu de dificultate.
„Testele aplicate au un grad ridicat de interdisciplinaritate si nu pun accent pe memorare si reproducere, ci pe capacitatea elevului de a utiliza si corela informatiile pe care le-a acumulat pana la un anumit moment. De asemenea, ele orienteaza scoala romaneasca pe drumul corect al modernizarii si al adaptarii la nevoile societatii contemporane”, se mai arata in comunicat.
„Evaluările nu vor avea ca finalitate o nota in catalog, deoarece nu acesta este scopul lor. Ele ofera profesorilor, elevilor si parintilor informatii concludente despre nivelul de pregatire si despre ceea ce trebuie îmbunatatit.
La nivel national, va exista un raport, similar raportului PISA, cu evaluari pe fiecare competenta, pentru clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, ce va sta la baza masurilor ce vor trebui adoptate in vederea remedierii deficientelor. Este pentru prima data cand se actioneaza în mod riguros, sistematic si profesionist pentru cresterea performantei sistemului de educatie”, mai spun reprezentantii Ministerului Educatiei Nationale.