Iohannis: Bicicliștii împart banda cu automobiliști. Cei mai vulnerabili sunt pietonii şi bicicliştii.

Președintele Iohannis a îndemnat românii să meargă cât mai mult cu bicicleta și a cerut mai ales autorităților locale să se implice pentru a face pistele de biciclete necesare.

Iohannis: Bicicliștii împart banda cu automobiliști. Cei mai vulnerabili sunt pietonii şi bicicliştii.


Președintele Klaus Iohannis a participat, joi, la evenimentul organizat de Green Revolution cu prilejul Zilei Mondiale a Bicicletei, alături de ministrul Mediului și primarul general al Capitalei. Președintele a venit cu bicicleta la evenimentul organizat în Parcul Herăstrău. Klaus Iohannis a vorbit despre necesitatea implicării autorităților locale pentru creșterea mobilității bicicliștilor în interiorul localităților, precum și între localități. „Trebuie să dăm orașele înapoi oamenilor. Nu toată lumea vrea să meargă cu mașina”, a spus președintele.

Iohannis a îndemnat românii să meargă cât mai mult cu bicicleta și a cerut mai ales autorităților locale să se implice pentru a face pistele de biciclete necesare. Totodată, șeful statului a ținut să vorbească despre siguranța pietonului și a biciclistului în trafic.
E Ziua Bicicletei și, în mod natural, am venit aici pe bicicletă. Cred că e o zi foarte potrivită pentru a promova și noi, politicienii, mersul pe bicicletă. E evident și cred că toată lumea știe că mersul pe bicicletă e plăcut, e sănătos, te scutește de ambuteiajele din trafic. De ce nu merg mai mulți cu bicicleta? 
Sunt prea multe intersecții unde stai mai mult la semafor, sunt prea puține piste pentru bicicliști și, de multe ori, împarți banda cu șoferi foarte deranjați de bicicliști și, de foarte multe ori, dai de piste pe care se merge foarte greu, pentru că cei care le-au conceput, probabil, nu folosesc bicicleta. Sunt lucruri ușor de remediat dacă chiar vrem să promovăm mersul pe bicicletă.
Această discuție pro-auto sau pro-bicicletă e peste tot în lume. Trebuie să fim foarte deschiși și raționali. Orașele noastre au fost construite în ultima sută de ani pentru automobile. Dar trebuie să dăm orașele înapoi oamenilor. Nu toată lumea vrea să meargă cu mașina și să petreacă ore și ore în ambuteiaje. 
Pentru asta, nu e suficient doar să vorbim, ci și să facem ceva. E nevoie de planuri și strategii și să le punem în practică. Cea mai importantă parte revine autorităților locale.
Noi putem face un plan național, o strategie, putem face rost de bani, așa cum facem acum. Sunt bani foarte mulți prevăzuți în PNRR pentru a încuraja transportul pe bicicletă, transportul nepoluant. Dar punerea în practică revine mai ales autorităților locale. La încurajat stăm bine, dar ele trebuie ajutate efectiv.
Bicicliști nu au nevoie de 2 km de pistă, au nevoie de 200 de km de pistă poate, deci legături între localități, care sunt foarte accesibile și foarte sigure”, a declarat Klaus Iohannis.
Președintele Klaus Iohannis a ținut apoi să se refere și la siguranța biciclistului și a pietonului:
E nevoie, evident, de reglementări făcute foarte bine, cu cap, dar și de foarte multă educație, fiindcă trebuie să înțelegem că drumurile le împărțim. E extrem de important să înțelegem că cel care e mai vulnerabil trebuie mai bine protejat, ori cei mai vunerabili în trafic sunt pietonii și bicicliștii. Când vom ajunge în această etapă, vom vedea că tot mai mulți vor folosi bicicleta. Mersul pe bicicletă e sănătos, recomandat și vă recomand să folosiți bicicleta tot mai des! Autorităților le cer să faciliteze dezvolarea de drumuri, piste destinate mersului pe bicicletă. Nu e ceva ce fac din motive politicianiste. Acum 12 ani când ați început nici nu am fost pe scenă, nici nu era o scenă, dar eu am fost acolo în altă calitate și de atunci sunt adeptul mersului pe bicicletă”, a mai declarat șeful statului.